Cele trei site ale lui Socrate


Lumină pentru candela din suflet

Venind la Socrate un om grăbit, îi zise:
– Socrate, vreau să-ţi spun ceva grozav despre un prieten al tău.
Acesta îl întrebă calm:
– Da, dar le-ai trecut tu prin cele trei site, aceste vorbe pe care vrei să mi le spui?
– Nu, răspunse omul.
Atunci Socrate începu să-i cearnă toate vorbele şi-i zise zâmbind:
– Dacă cele ce vrei să-mi spui nu eşti sigur că sunt adevărate fiindcă le-ai auzit de la alţii, nu eşti sigur că sunt atât de bune şi nici de neapărată trebuinţăpentru mine, apoi, dragul meu, du-te acasă, ia sapa şi lopata şi îngroapă bine toate vorbele pe care vroiai să mi le spui, că eu nu am de ce să le ascult…

Aşa să facem şi noi cu cei ce vin cu linguşiri, cu minciuni, cu calomnii, ca să ni le spună la ureche împotriva aproapelui nostru. Numai aşa…

Vezi articol original 53 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

